Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Piektdiena, 19. aprīlis.
Jaunumi
Subaru ziņas
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Zemais spārns no Imprezas 2007.
40 €
Jukas F-1, var sanākt papildinājums rallijam Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Trešdiena, 29. jūlijs, 2009, rallylv.com

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Vācu autoražotāji BMW negaidīti paziņoja, ka 2009. gada sezonas beigās aiziet no F-1 pasaules čempionāta, kas varētu diezgan tieši atsaukties uz ralliju...

Interesanti, ka jūlijā pasaules motoru sporta izdevumos un portālos plaši parādījās ziņas, ka polis Roberts Kubica, kuš pārstāv BMW F-1 komandu, ir ieinteresēts startēt rallijā. „Es esmu liels rallija fans,” viņš teica intervijā žurnālā F1 Racing. „Es teiktu, ka pastāv liela varbūtība, ka piedalīšos kādos rallijos. Man jau piecus vai sešus gadus pieder rallija mašīna un es ar to esmu diezgan daudz braucis.”

Savulaik Kubica no sava drauga, čehu rallija pilota Jana Kopecka iegādājās Škoda Fabia WRC automobili, un gada sākumā par parādījās runas, ka viņš varētu ar to startēt Polijas rallijā, kas gan nepiepildījās. Toties tagad, kad Kubica potenciāli paliek bez darba F-1, viņam nekas neliedz pāriet uz ralliju.

F-1 piloti nereti ir iesaistījušies rallija sacensībās, piemēram, Mika Hakinens vairākas reizes startējis Arktikas rallijā, tiesa, tikai pēc savas F-1 karjeras beigām, bet pašreizējais Ferrari komandas pilots Kimi Raikonens diezgan nepārprotami izteicis simpātijas rallijam – viņš šogad jau piedalījies pāris Intercontinental Rally Challenge posmos ar S2000 klases Fiat Grande Punto Abarth, bet augusta sākumā Raikonens debitēja pasaules čempionātā savās mājās Somijā.

Ņemot vērā, kādas kaislības pēdējā laikā virmojušas ap un par F-1, nav izslēdzams, ka tas varētu atstāt savu iespaidu uz ralliju, jo motoru sports jau vien tas viss ir. Tāpēc ļoti uzkrītoša ir F-1 pilotu „koķetērija” ar ralliju, kas īpaši plaši uzplaukusi pēdējā mēneša laikā. Starp citu, Somijas rallijā kā īpašais viesis Citroen komandu apmeklēja Red Bull F-1 komandas pilots Sebastjens Fetels, kurš platām acīm skatījās un teju pavērtu muti klausījās sava vārdabrāļa Sebastjens Lēba stāstītajā un arī nenoliedza, ka labprāt reiz piedalītos kādās rallija sacensībās.

Šādi runāt, protams, nevienam F-1 pilotam nav liegts, bet ar solījumu realizāciju ir tā pašvakāk. Savulaik Mihaelam Šūmaheram bija uz stingrāko noliegts piedalīties rallijos, jo tas esot pārāk bīstami – ceļi par šauru, ātrums par lielu, koki par tuvu. Protams, ka vadošās komandas īpaši paredz nosacījumus, lai to piloti neiesaistītos aktivitātēs, kas potenciāli apdraud viņu tiešo darba pienākumu pildīšanu, jo ne jau papildus publicitātes nodrošināšana blakus aktivitātēs, bet F-1 posmu uzvarēšana ir viņu uzdevums. Turklāt nav noliedzams arī psiholoģiskais aspekts – ne jau visi F-1piloti tā labprāt atzīs, ka kaut kas autosportā viņiem nesanāk, jo F-1 taču ir augstākais pakāpiens...

Tāpēc Kimi Raikonena iesaistīšanās rallijā ir ļoti daudznozīmīgs pasākums. Pirmkārt, soms pārstāv koncernu, kam ir zināmas intereses rallijā, jo līdz ar 2012. gadu un S2000 klases kļūšanu par WRC oficiālo klasi Fiat kļūs par pilntiesīgu „spēlētāju” autoražotāju konkurencē un, otrkārt, atļaujot Kimi Raikonenam izbraukt dažos rallijos, itāļi ir nošāvuši uzreiz divus zaķus – papildus publicitāte Fiat rallija medijos un laba atbalss tajā auditorijā, kas specializēti interesējas par F-1. Treškārt, īsti nav skaidra Kimi Raikonena nākotne Ferrari F-1 komandā, jo teju tiks paziņots par spāņa Fernando Alonso pievienošanos tai uz nākamā gada sezonu, bet otra pilota vārds pagaidām netiek atklāts. Soli pa solim iesaistot Raikonenu rallijā, Fiat pēc diviem gadiem var dabūt labi sagatavotu un pieredzējušu pilotu WRC programmai un tādējādi nezaudēt cieņu savās, fanu un varbūt arī paša pilota acīs.

Pārējām F-1 rūpnīcu komandām gan šādu iespēju „spēlēties” ar ralliju nav, jo no tām tikai Toyota realizē S2000 rallija programmu, bet tā notiek ļoti autonomi, Āfrikā, un līdz šim plašu rezonansi nav izsaukusi. Cik atceros, pēdējoreiz par Toyota Corolla S2000 dzirdēju un šo auto redzēju pirms pāris gadiem Velsā, kad ar to brauca Alisters Makrejs. BMW Group nav nevienas auto markas, kas būtu kaut necik saistīta ar ralliju, tāpat Renault, McLaren un pastarpināti, kā dzinēju piegādātājiem, iesaistītajiem Mercedes.

Pārmaiņas F-1 notiek, turklāt pēdējā laika konflikti ir atstājuši ne pārāk labu nospiedumu uz karaliskajām autosacīkstēm, un šobrīd svaru kausi varētu būt nosvērušies par labu pasaules rallija čempionātam. Visādā ziņā tendences un vēsmas ir ļoti interesantas, lai skatītos, kā situācija risināsies tālāk.

Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com)
Foto: autoweek.com


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Enima Auto Ziemas ...
Video: Subaru WRX STI @ N...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.