Nācas te uzrakstīt vienam cilvēkam par izplūdi, izdomāju arī šeit salikt informāciju . Runā iet par 2001+ modeļiem; ar GT man ir maza pieredze un par to atšķiribam pagaidam neko izklsatīt nevarēšu.
Tātad, izplūudes uzlabošānas merķis ir samazināt pretestību atgazem, t.i. uzlabot to plusmu.
Impro izplūde sastāv no sekojosīem posmiem:
- kolektors
- uppipe (no kolektora uz turbīnu)
- downpipe (no turbinas uz lēju)
- vidus sekcīja
- gala bundulis
Visrestriktivakais posms ir katalizatori downpipe'ā (truba no turbības uz lēju). Vēl zināmu pretestību rada maziņš katalizators (precat) uppipe'ā. Veiktspējas palielināāsanas nolukos ir jātiek vaļā no katiem downpipe un vēlams uppipe. Vidus sekcijas (ieskaitot trisstura rezonatora) un pedēja bunduļa mainā ļoti maz ietekmē mašinas veiktspēju (līdz ~350 zs līmenim) un to maiņa nēs praktiski tikai vizuālu efektu. Kas arī ir svarīgi (bez ironijas).
Tātad budžēta varianta var vienkarši izgriezt katus no downpipe un iemetināt trubas gabalus - tas maksās zem 100 Ls. Papildus nomainot uppipe, ieliekot downpipe ar piltuvi var vēl nedaudz samazināt izplūdes pretestību, bet salidzīnot ar katu izgriešānu efekts jau nav tik liels.
Ieguvums no "100 Ls" izplūdes - ap 20 Nm / 20 zs, ja mainīt visu izplūdi - tad ap 30 Nm / 30 zs, šeit ir mērijumi.
Par 3" sistēmam
3" sistēmas uzlikšāna nav pamatota, ja nav plānots sasniegt ~350+ zs. Līdz šim ciparam pietiek ar standarta diametru.
Par kolektoriem (t.s. zirnekliem)
Ķūna kolektora merķis - tapat ka parējai izplūdei - samazināt pretestību gažu plusmai. Galvena atšķiriba starp kolektoriem - vienāds un nevienāds garums. Vienāds garums nozīme, kā trubas no motora vaditāja puses ir garākas par trubam no motora blakussedetāja puses. Subaru standarta kolektors ir nevienāda garuma - un tieši tas nodrošina boxer motora specifisku skaņu. Uzliekot vienāda garuma kolektoru, ši skaņa pazudīs. Uzmanību: lielāka daļa lēto kolektoru no eBay ir vienāda garuma kolektori! Jauda, ko var iegut no kolektora - ~15 zs, 25 Nm.