Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Sestdiena, 4. maijs.
Jaunumi
Subaru ziņas
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Citroën parāda savu nākamā gada “kaujas zirgu” Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Ceturtdiena, 30. septembris, 2010, rallyemotions.lv

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Šodien Parīzes starptautiskajā autosalonā tika oficiāli prezentēts Citroën nākamā gada pasaules rallija čempionāta auto -  Citroën DS3 WRC, ar ko pēc sava astotā titula trauksies Sebastjens Lēbs un viņa jaunais komandas biedrs Sebastjens Ožjērs. Kompānaija cer, ka automobilim izdosies turpināt slaveno un titulēto priekšgājēju – Xsara un C4 WRC – panākumus. 

Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes WRC modeļiem, 2011. gada noteikumi ir veicinājuši itin revolucionāras izmaiņas: aizliegti no nākamā gada ir pusautomātiskā pārnesumu pārslēgšana un centrālie diferenciāļi, turklāt, lai samazinātu izmaksas, FIA noteikusi automašīnu galveno komponentu raksturlielumus (izmērus, svaru, cenu utt.). 2011. gada tehniskie noteikumi pieprasa ražotājam izvēlēties piegādātāju, kas atbilst FIA izvirzītajām specifikācijām: FIA noteikusi katra elementa svaru un cenu, un Citroën Racing ir noslēguši tehniskās partnerības līgumu ar franču kompāniju Sadev. Ņemot to vērā, Citroën Racing un Sadev inženieri ir rūpīgi izstrādājuši katru detaļu, lai palielinātu tās izturību un uzlabotu sniegumu.

Citroën DS3 WRC virsbūve, izmantojot vēja tuneli, uzlabota, akcentējot oriģinālā modeļa līnijas. Priekšējie spārni un buferis pārveidoti, lai sasniegtu maksimālu atļauto platumu – 1820 mm, un būtu savietojami ar 18 collu riteņiem (asfalta versijā). Pārveidotas arī priekšējās durvis, ievietojot fiksētus polikarbonāta logus un iepildot putas, kuru uzdevums ir absorbēt enerģiju sānu trieciena gadījumā.

Sērijveida virsbūvē ir ievietots drošības karkass, kas izgatavots no 40 metriem metāla cauruļu, nozīmīgas strukturālas izmaiņas ieviestas arī zemākajā daļā: aizmugurējai McPherson amortizatoru piekarei pievienoti augšējie stiprinājuma punkti; optimizēti piekares apakšējie stiprinājuma punkti; integrēts transmisijas tunelis un aizmugurējais diferenciālis; pastiprināta sānu aizsardzība.

Tā kā DS3 ir kompaktāks nekā C4 WRC, Citroën Racing inženieri īpaši strādājuši pie katras detaļas novietojuma, lai sasniegtu iespējami labāko balansu starp automašīnas inerces un gravitācijas centriem.

Sešpakāpju sekvencionālā pārnesumkārba un priekšējais diferenciālis ir integrēti alumīnija apvalkā un savienoti ar aizmugurējo diferenciāli ar piedziņas vārpstu. Centrālais diferenciālis ir aizliegts, taču sistēma var atvienot aizmugurējos riteņus, kad tiek izmantota hidrauliskā rokas bremze. Pusautomātiskā pārnesumu pārslēgšana ar lāpstiņām pie stūres arī ir aizliegta, līdz ar to tā tiks aizvietota ar pilnībā manuālu pārnesumu pārslēgu.

Tā kā svarīgākie 2011. gada tehnisko noteikumu punkti netika izziņoti līdz 2009. gada rudenim, jaunā DS3 WRC dizaina izstrādi nebija iespējams uzsākt agrāk. Taču, lai darbus iesāktu pēc iespējas ātrāk, 2009. gada beigās tika uzbūvēta mulāža – izmantojot C4 WRC dzinēju ar samazinātu jaudu, inženieri varēja uzsākt darbu pie transmisijas. Testi turpinājās 2010. gada pirmajā pusē uz grants un asfalta ceļiem.

Pēc testiem laboratorijā 2010. gada aprīlī pirmajā DS3 WRC tika ievietots 1600 cm3 tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējs, kāds būs atļauts no 2011. gada. Pirmā izbraukšana trasē pilnīgi aprīkotajam DS3 notika 23. jūnijā Satori trasē blakus Citroën Racing rūpnīcai Versaļā.

Automašīnas attīstīšanā piedalījās rallija piloti Filips Bugaļskis, Sebastjens Lēbs, Dani Sordo un Sebastjens Ožjērs. Komponentu ilgtspējīgas darbības prasība – līdz sešām sacensībām ar vienu dzinēju – nozīmēja, ka nepieciešams aizvadīt ilgstošus izturības testus visdažādākajos apstākļos.

DS3 WRC oficiālo sacensību debiju piedzīvos 2011. gada pasaules rallija čempionāta pirmajā posmā, Zviedrijas rallijā (10. – 13. februāris).

Citroen DS3 WRC 2011, Sebastien Loeb / Daniel Elena, Citroen Sport

TEHNISKIE PARAMETRI

ŠASIJA
Struktūra Pastiprināta virsbūve ar  iemetinātu daudzpunktu drošības karkasu
Virsbūve Tērauds un kompozītšķiedras
DZINĒJS
Tips Citroën Racing – 1.6 litru tiešās iesmidzināšanas dzinējs ar turbīnu
Cilindrs un virzuļa gājiens 82×75.5 mm
Tilpums 1598 cm3
Maksimālā jauda 300 ZS pie 6000 rpm
Maksimālais griezes moments 350Nm pie 3250 rpm
Specifiskā jauda 188 ZS/l
Sadale Dubulta sadales vārpsta ar zobsiksnas piedziņu

4 vārsti uz cilindru

Degvielas padeve Tiešā iesmidzināšana ar Magneti Marelli SRP-HP kontroli
SAJŪGS
Tips Kerametālisks divu disku
TRANSMISIJA
Tips Četru riteņu piedziņa
Pārnesumkārba Sadev sešpakāpju sekvancionālā
Kontrole Manuāla
Diferenciāļi Priekšējais un aizmugurējais mehāniskai, automātiska saslēgšanās (auto-locking)
BREMZES
Priekšējās Ventilējamas disku, 355 mm (asfalta versijai) un 30 0mm (grants)

Ūdens dzesēšanas 4-virzuļu bremžu sistēma (asfalts)

Aizmugurējās Ventilējamas disku, 300 mm

4-virzuļu bremžu sistēma

Sadale Regulējama no kokpita
Rokas bremze Hidrauliska
PIEKARE
Priekšējā McPherson
Aizmugurējā McPherson
Amortizatori Citroën Racing regulējami amortizatori (low- and high-speed compression and rebound)
STŪRE
Tips Hidraulisks stūres pastiprinātājs
RITEŅI
Asfalts 8x18’’ riteņi
Grants un sniegs 7x15’’ riteņi
IZMĒRI
Garums 3948 mm
Platums 1820 mm
Riteņu bāze 2461 mm
Degvielas bāka 75 litri
Svars 1200 kg ar sportistu pāri (pēc noteikumiem)

 

Sagatavoja: Līga Stirna (rallyemotions.lv)
Foto: Citroen


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Rallijs "Sarma 201...
Video: "Enima Auto Ziemas...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.