Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Pirmdiena, 24. jūlijs.
SUBARU modeļi
Subaru 360
Subaru 1000
Subaru R-2
Leone
Rex
Domingo
Alcyone
Alcyone SVX
Vivio
Sambar
Legacy
Impreza
Forester
Pleo
R2
R1
Sludinājumi
 
Pārdodu Hella led aizmugurējos lukturus. impreza 03-07
100 €
Pārdodu orižinal prodrive spoileri vai mainu pret stock oem sti spoileri(kr...
350 €
Subaru Legacy 2.0D 110 KW 2012 Rezerve dalas .
15 €
Gc8 turbo eiropiesa pedalu komplektu.(hidr ovliskai s sajugs)
100 €
Meklēju mērinstrumentu turētāju ar visu nepieciešamo uzstādīšanai priekš im...
SUBARU vēsture


Jau tālajā 1964. gadā Subaru pierādīja sevi kā konkurētspējīgu auto sacensībās finišējot 2.vietā Japānas Lielās Balvas izcīņā.

Subaru, ir japāņu uzņēmuma Fuji Heavy Industries Co., Ltd. (FHI) struktūrvienība.

Pretstatā daudziem citiem autobūves uzņēmumiem, Subaru nosaukums nav izveidojies no uzņēmuma dibinātāja vārda vai uzvārda.

Ar "Subaru" japāņu valodā apzīmē zvaižņu kopu Pleiades, kas sākotnēji tiek attēlota arī uzņēmuma logo. Pleaides (pazīstamas arī kā Septiņas Māsas (Seven Sisters)) zvaigznājā tikai sešas zvaigznes ir saskatāmas bez palīgierīcēm. Subaru logo sešas zvaigznes ataino piecus uzņēmumus, kas pēc Otrā Pasaules kara apvienojās vienā lielā uzņēmumā. Vārdu "subaru" pārtulkojot no Japāņu valodas tas nozīmē "apvienoties".

Pirms Otrā Pasaules kara, Subaru automašīnu ražotājs, Fuji Heavy industries (FHI), bija pazīstams kā "Nakajima Aircraft". Pēc kara, uzņēmums bija spiests sadalīties 12 sīkos uzņēmumos. 1950-to gadu sākumā, pieci uzņēmumi (motoroleru ražotājs Fuji Kogyo, autobusu ražotājs Fuji Jidosha, dzinēju ražotājs Omiya Fuji Kogyo, šasijas ražotājs Utsunomiya Sharyo, tirdzniecības uzņēmums Tokyo Fuji Sangyo) apvienojās vienā, lai atsāktu darboties kā transporta būves uzņēmums. Šis uzņēmums bija FHI un šī apvienošanās izskaidro piecas mazas un vienu lielo zvaigzni.

Tātad, mūsdienu Subaru emblēma atspoguļo mūsdienu uzņēmuma struktūru nevis zvaigžņu kopas izkārtojumu.


Impreza modeļi kļuvuši ļoti iecienīti jau kopš pirmā modeļa saržošanas 1992. gadā.

Subaru uzņēmums bija mazāks nekā konkurentiem, taču tajā pašā laikā, tas bija rentabls. Tas tika pamanīts pateicoties vieglo automašīnu ražošanai ar patstāvīgo pilnpiedziņu (full-time AWD) kombinācijā ar bokser tipa dzinējiem.

Vispazīstamākie Subaru ražotie modeļi ir ar augtas veiktspējas turbo dzinējiem aprīkotie Impreza un Legacy (Austrālijā pazīstams kā Liberty, kas tika nosaukts par godu "Legacy Australia Foundation" -  fondam, kurš palīdz kara veterāniem un to ģimenēm), kas piedāvā izcilu veiktspēju un vadāmību par relatīvi pieņemamām cenām. Impreza WRX un Impreza WRX STi modificētās versijas joprojām veiksmīgi startē rallijos visā pasaulē. Pasaules autorallija čempiona (WRC) titulu ar Subaru markas automašīnu ir izcīnījuši tādi piloti kā Kolins Makrejs (Colin McRae, 1995.g.), Ričards Bērns (Richard Burns, 2001.) un Peters Solbergs (Petter Solberg, 2003.g.). Subaru pasaules autorallija sporta automašīnas sagatavoja Prodrive - veiksmīga Britu motorsporta komanda.

Subaru populārākas iesaukas sarunvalodā (īpaši īpašnieku vidū) angliski runājošās valstīs ir "Scooby", "Scooby-Doo", "Subie", "Subie-Doo", kā arī Impreza WRX tiek dēvēta par "Rex". Latviešu sarunvalodā sastopami tādi apzīmējumi kā "Subārs", "Subris", Impreza un Forester modeļi tiek dēvēti arī par "Imprām" un "Foriem".

 

Ieskats "Fuji Heavy Industries"


Chikuhei Nakajima

Fuji Sangyo Rabbit, 1946.g.

"Fuji Heavy Industries" sāka darbību 1917. gadā kā "The Aircraft Research Laboratory" Chikuhei Nakajima vadībā. Tad, 1931. gadā, uzņēmums tika pārstrukturizēts un pārsaukts par "Nakajuma Aircraft Company, Ltd", kas kļuva par Japānas vadošo lidmašīnu ražotāju Otrajā Pasaules karā.

Otrā Pasaules kara beigās, "Nakajima Aircraft" atkal tika pārstrukturizēta - šoreiz kā "Fuji Sangyo Co, Ltd". 1946. gadā "Fuji Sangyo" uzkonstruēja pasaulē vienu no pirmajiem un savu pirmo motoroleri, kura ražošanā tika izmantotas lidmašīnu rezerves daļas, kuras palika pēc kara. 1950. gadā "Fuji Sangyo" tika sadlīts 12 mazos uzņēmumos saskaņā ar 1950. gada "uzņēmumu kredītu pārkārtošanas likumu", taču laika periodā no 1953.-1955. gadam četri no šiem uzņēmumiem  apvienojās sadarbībai ar "Fuji Sangyo"un izveidoja "Fuji Heavy Industries", kādu mēs to pazīstam arī šodien.

"Fuji Heavy Industries" izpilddirektors Kenji Kita vēlējās, lai jaunais uzņēmums iesaistītos auto ražošanā. 1954. gadā savam pirmajam izlaistajam modelim deva vārdu Subaru P1. No 1954. līdz 1989. gadam uzņēmums projektēja un saražoja desmitiem modeļus.


P1 (1954.g.)

360 (1958.g.)

Sambar (1961.g.)

1000 (1965.g.)

R2 (1969.g.)

Leone Coupe
(1972.g.)

Leone Estate
(1972.g.)

Domingo(1983.g.)
 

Alcyone (1985.g.)
 

Legacy (1989.g.)
 

Šobrīd "FHI" lielākais akcionārs un sadarbības partneris ir "Toyota Motor Corporation" pārvaldot 16,48% (dati uz 31.03.2009) akciju. "FHI" akcijas iegādājās no "General Motors", kas 1999. gadā iegādājās 20% akciju, lai paplašinātu savu klātbūtni starptautiskajos tirgos un tehnoloģiski sadarbotos ar "FHI". Pirms tam "GM" daļa piederēja "Nissan", kas to ieguva 1968. gadā, kad Japānas premjerministrs Eisaku Sato izdeva rīkojumu Japānas autoražotājiem apvienoties, lai palielinātu konkurētspēju. Vēlāk "Nissan" varētu izmantot "FHI" autobusu ražošanas līnijas un pieredzi savai Nissan Diesel autobusu ražotnei. Patiesībā, daudzas šobrīd sastopamās Subaru automašīnas izmanto detaļas no Nissan ražotnēm. Subaru bija tas uzņēmums, kas iepazīstināja Renault ar Nissan un aicināja apspriest atbalstu pilnpiedziņas tehnoloģijas izmantošanā un sarunu rezultātā izveidojās veiksmīga "Renault-Nissan" alianse.

Subaru Outback, 2000.g.
Subaru Outback no Legacy atšķirās ar klīrensu, bamperiem, jumtu un moldingiem.

Amerikas Savienotajās Valstīs Subaru piesaistīja savu uzmanību jauno un izglītoto iedzīvotāju vidū, kā vieglsvara SUV kā alternatīvu tiem, kuriem patīk Ford Bronco, Jeep Wagoneer vai pat dārgākie Volvo. Vēsturiski Subaru ir populārs tādos ASV reģionos kā "Pasific Northwest" un "New England" ar relatīvi augstām pēcpārdošanas vērtībām un īpašnieku lojalitātes reitingiem. Japānas autoražotāju spiediena ietekmē, Subaru tendē mārketingu uz pilnpiedziņas auto un universāļiem. Subaru Outback, kas tika ražots uz Legacy bāzes ar modificētu SUV izskatu, kļuva par visvairāk pārdoto universālu ASV 2000-ajos gados, un daudzas citas universāla virsbūves versijas tika noliegtas un izzuda.

1990-ajos gados uzņēmums pārorientējās no mazu komerciālu automašīnu ražošanas un pastiprināti pievērsās sportisku auto attīstībai kā rezultātā tika izlaists sešu cilindru SVX (1991.g.) un revolucionārā Impreza (1992.g.). Pieaugot rallija popularitātei pieauga arī Subaru imports ASV, un 2001. gadā ASV tika ieviests Subaru Impreza WRX ienesot kompaktklasē augstu veiktspēju apvienojumā ar pilnpiedziņu, kā to izdarija VW/Audi dažus gadus atpakaļ. 1995. gadā uzņēmums izveidoja Sambar EV elektrisko versiju. 1997. gadā pasauli iepazīstināja ar Forester, kam sekoja jaunā dizaina Legacy (1998.g.).

"General Motors" periodā modificēti Impreza modeļi ASV tika tirgoti kā Saab 9-2X. SUV automašīnas (Subaru Tribeca / SAAB 9-6X) arī tika plānots ieviest, taču SAAB versija netika izstrādāta.

No 1995. līdz 2000. gadam, Subaru veidoja reklāmas priekš Subaru Outback, kurā filmējās Pauls Hogans (Paul Hogan). Reklāmas tika veidotās tā, lai izceltu Subaru pilnpiedziņu, parādot Outback dažādās nelīdzenās Austrālijas vietās. Sauklis "The world's first sport utility wagon" tika ļoti veiksmīgi izmantots, kamēr AMC Eagle 80-ajos, izmantojot šo ideju, veicās krietni mazāk.

2006. gada 20. decembrī Subaru paziņoja par dīzeļdzinēja izstrādi, lai paplašinātu savu produktu klāstu. 2008. gada martā, eiropa tika iepazīstināta ar jauno dīzeļdzinēju Ženēvas auto izstādē, Šveicē.

2009. gada maijā Japānā debitē pilnīgi jaunais Legacy.

2009. gada jūnijā Japānā sāk ražot Stella EV - elektrisko Subaru modeli.


Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Žurnāla "Motors&Sp...
Video: Subaru Power Club ...
Jaunākais forumā
Re: Outback slāpst pēc iedarbināšanas
kash, 24.07.2017 09:04
Re: Impreza 2003 turbo spiediena ECU problēmas
insekc, 23.07.2017 13:27
Re: Melns Subaru Forester 2.5XT
Lifz, 21.07.2017 10:16
Re: Info: Izplūde
wrx123, 20.07.2017 10:20
Re: Subaru iekšs ss.lv vai citur...
Anpi, 19.07.2017 14:59
Re: konsultaacija
arnis87, 18.07.2017 19:18
Re: SBRU Forester
SBRU, 15.07.2017 12:59
Re: Mērinstrumenti paneļi
Anpi, 14.07.2017 13:09
Re: 2L twin turbo Legacy Pārbūve ir sākusies
Labais007, 14.07.2017 12:50
Re: FV4478 Outback2002
alienvwm, 14.07.2017 07:07
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.