23. februāra pēcpusdienā Apē tika dots starts tradicionālajam ziemas rallijam Sarma 2013. Pirmajā sacensību dienā līdera pozīcijas izcīnīja Krievijas sportists Aleksejs Lukjaņuks, kuram seko divi igauņi – Sīms Plangī un Timmo Korge. Ātrākais no latviešiem – Jānis Vorobjovs pēc pirmās dienas ieņem tikai 5. vietu. Savukārt latviešu sportisti savās rokās ir sagrābuši pirmās trīs vietas vientilta piedziņas automašīnu konkurencē. No tiem ātrākais Ralfs Sirmacis.
Rallija Sarma 2013 dalībniekus un skatītājus pirmajā dienā lutināja fantastiski ziemīgi laika apstākļi, bieza sniega sega un augstas kupenas. Šos apstākļus un grandiozais dalībnieku sastāvs jau pirmajā sacensību dienā Apes novadā bija sapulcinājis ļoti lielu skatītāju pulku.
Jau pirmajā ātrumposmā līdera pozīcijas sagrāba Aleksejs Lukjaņuks, kuru cītīgi centās noķert Sīms Plangi un Timmo Korge. Lai arī katrs no igauņiem dienas pēdējos divos ātrumposmos izcīnīja pa vienai uzvarai, ar to bija pa maz, lai atņemtu līdera pozīcijas Aleksejam Lukjaņukam. Viņš otro sacensību dienu uzsāks ar deviņu sekunžu pārsvaru. Vasilijam Grjazinam, kurš bija ātrākais Sarma 2013 testa posmā, neizdevās iejaukties cīņā par līdera titulu, attiecīgi viņš pēc pirmās sacensību dienas ieņem 4. vietu rallija kopvērtējumā. Ātrākie no latviešiem – Jānis Vorobjovs, Mārtiņš Svilis un Aivis Egle – tieši šādā secībā ir sadalījuši atlikušās vietas pirmajā septiņniekā. Lietuvas čempionāta ātrākie dalībnieki pirmajā sacensību dienā nebija ne tuvu, lai iejauktos cīņā par vietu pirmajā septītniekā. Ātrākais no lietuviešiem pēc aizvadītajiem četriem ātrumposmiem ir Domenikas Butvilas – viņš šobrīd ieņem desmito pozīciju, zaudējot rallija līderim minūti un nedaudz vairāk kā divas sekundes.
Latviešu rallija fani īpaši var priecāties par cīņu vientilta piedziņas automašīnu konkurencē. Tajā pārliecinoši ātrākie ir latviešu sportisti. Toni un ātrumu šoreiz nosaka Ralfs Sirmacis, kuru ļoti aktīvi cenšas panākt Emīls Blūms un Nauris Bruņinieks. Sirmacim pirmajā dienā izdevies panākt vairāk kā astoņpadsmit sekunžu pārsvaru.
Otrajā rallija dienā sportisti cīnīsies par sekundēm un uzvarām Gulbenes novada ceļos. Sportistiem kopumā būs jāveic seši ātrumposmi, no kuriem pēdējais, kas jāveic divas reizes, ir pilnīgi jauns. Sportisti jau pēc iepazīšanās ar ātrumposmiem atzina, ka tas ir ļoti interesants. Otrajā dienā rallija čempionāta dalībniekiem pievienosies arī rallijsprinta ekipāžas, kas veiks visus tos pašu ātrumpomus, ko rallija čempionāta dalībnieki.
Rallija laikā visus jaunumus un rezultātus būs iespējams uzzināt, klausoties rallija radio – Radio Valmiera, kā arī sekojot aktuālajai informācijai mājas lapā www.autorally.lv Twitter kontā @RallySarma un Facebook lapā www.fb.com/rallysarma
Ralliju Sarma 2013 atbalsta Gulbenes un Apes novadi, kompānijas "Līvs AM", "Akvedukts", "Sendija", "Lorrynet", "Vasks", "MGM Transport", "Ikteri", "Grotes AB", "Kopa", "Grūbe-Hidro", "MCD", "Ponsse", "ZDZ", "Alba 5", "Vītolas izdevniecība", "Guard Systems", "Easypoint", "Baltā Pils", "Gulbenes Autobuss", "Michelin" un "Yuasa" akumulatori. Ralliju Sarma 2013 informatīvi atbalsta avīze "Dzirkstele", "4rati.lv", "Radio 101 RŪC", "iAuto" un rallija radio "Radio Valmiera". Rallija oficiālais auto "Kia" no "Kia Automobiles".
Foto: Dace Janova (www.4rati.lv)
Ģirts Avotiņš Rallija "Sarma 2013" preses sekretārs
|