Nedēļas nogalē notiekošajā Latvijas rallija čempionāta otrajā posmā rallijā „Sarma 2011” pirmās dienas divus ātrumposmus uzvarēja spēcīgākās Igaunijas ekipāžas. Otts Tanāks/Kuldars Siks ar Ford Fiesta S2000 automašīnu izvirzījies vadībā, bet ar Ford Focus WRC automašīnu braucošie Georgs Gross/Raigo Molders atrodas otrajā vietā. Katra ekipāža ir līdere savā vērtējumā, attiecīgi, N4 klasē un A Plus grupā. Labākā Latvijas ekipāža pēc tumšajā diennakts laikā aizvadītajiem ātrumposmiem ir Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala (LMT Rallija komanda) vienība. 2WD grupā vadībā Jānis Kārkliņš/Reinis Pozņaks.
Jau pirmoreiz izbraucot desmit kilometrus garo ātrumposmu Alūksne-1 Igaunijas ekipāžas ieguva vairāk nekā desmit sekunžu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem – līderis Tanāks apsteidza trešajā vietā nonākušo Neikšānu par gandrīz 16 sekundēm, bet Gross latviešu vienībai bija priekšā par 14 sekundēm. Otrreiz braucot šo ātrumposmu igauņu pārsvars vairs nebija tik liels, tomēr pārsvars atkal tika palielināts. Domājams, tehniskā pārsvara dēļ Igaunijas ekipāžas varētu turpināt dominēt arī svētdien, rallija atlikušajos sešos ātrumposmos.
Otrajā ātrumposmā tieši Latvijas ekipāžas uzlaboja savu sniegumu – ja Tanāks otro šī paša ātrumposma piegājienu veica par aptuveni sekundi ātrāk nekā pirmajā reizē, tad Andis Neikšāns savu rezultātu apsteidza par piecām sekundēm.
Pēc sestdienas ātrumposmiem Tanāka/Sika pārsvars pār Grosu/Molderu sasniedzis 5,04 sekundes, savukārt Neikšāns/Dzirkals līderiem zaudē 21,32 sekundes. Ceturtajā vietā abus ātrumposmus noslēdza cita Latvijas N4 ekipāža Māris Neikšāns/Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda), kas līderiem dienas noslēgumā zaudē 35,31 sekundi.
Izdalot rezultātus ieskaišu vērtējumos, N4 klases līderi ir Tanāks/Siks, Neikšāns/Dzirkals un Neikšāns/Bērziņš. Nākamajās vietās ir igauņu ekipāža Kaspars Koitla/Andress Otss, kā arī citi Latvijas favorīti Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis (Skandi Rallija komanda), Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution) un Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse. Interesanti, ka Vasaraudzis, Vorobjovs, Egle un Feldmanis satilpuši mazāk nekā trīs sekunžu robežās.
A Plus grupā ievērojams pārsvars pār sekotājiem izveidojies Grosam/Molderam – otrajā vietā esošo Raimondu Kisielu/Arni Roni (Skandi Rallija komanda) pēc diviem ātrumposmiem apsteidz par minūti, bet trešajā vietā esošie Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks piekāpjas vēl par 4,5 sekundēm. Sviļa rezultāts gan uzskatāms par augstvērtīgu, jo abas A Plus līdervienības startē ar WRC automašīnām.
Vienas ass piedziņas 2WD ieskaitē pirmo ātrumposmu ar labākajiem rezultātiem uzsāka Jānis Berķis/Edgars Čeporjus un Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs – 2WD vadošās ekipāžas sākotnēji šķīra tikai 0,23 sekundes. Trešie ar aizmugures piedziņas VAZ 2107 bija Zintis Mezītis/Agris Kārkliņš, tobrīd zaudējot Berķim nepilnas trīs sekundes. Taču posma beigās pieteikumu uz spilgtu rezultātu izdarīja Jānis Kārkliņš/Reinis Pozņaks, 2WD līderpozīciju sagrābjot uzreiz ar deviņu sekunžu pārsvaru.
Otrajā ātrumposmā Kārkliņš/Pozņaks palielināja pārsvaru līdz 21 sekundei, bet otrajā vietā nonāca Sirmacis/Kulšs. Pēc pirmās sacensību dienas trešie 2WD grupā – Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks, Kārkliņam piekāpjoties par 27 sekundēm.
Svētdien sportistiem jāaizvada seši ātrumposmi. Pirmā posma „Zaķakājas-1” starts paredzēts neilgi pēc desmitiem, bet rallija finišs – ap pussešiem vakarā.
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs Foto: Dace Janova (Fotoaģentūra "4rati")
|